Facebook
Temperaturile din această perioada depășesc constant 30 de grade Celsius.
Căldura afectează mașina și conducătorii auto.
În timpul verii, mașina este solicitată în procesul de răcire. Iată câteva modalități prin care vei conduce fără probleme chiar și sub soarele arzător.
Cea mai importantă componentă de verificat în pregătirea pentru căldura verii este sistemul de răcire. Partea principală aici este radiatorul. Ar trebui să fie păstrat curat și neînfundat.
Mizerie și rugină acumulate pot fi deja în radiator, așa că este un moment bun să luați în considerare spălarea și curățarea acestuia.
Înlocuiți lichidul de răcire cu o marcă de încredere, capabilă să transfere căldura fără să se dea peste cap.
Dacă intenționați să diluați lichidul de răcire concentrat cu apă, utilizați apă distilată.
Verificați dacă ventilatoarele radiatorului funcționează odată ce motorul atinge temperatura de funcționare sau în jurul mijlocului indicatorului de temperatură al mașinii dvs. (dacă are încă unul).
În cazul în care vă confruntați cu o situație de supraîncălzire, știți ce să faceți citind manualul de utilizare. Operarea încălzitorului poate ajuta la răcirea motorului.
Nu scoateți niciodată capacul radiatorului pentru a adăuga apă în timp ce motorul funcționează, deoarece acest lucru poate provoca opărirea lichidului de răcire fierbinte. Adăugați lichid numai prin rezervor.
Dacă identificați probleme de funcționare la radiator, vă recomandăm să mergi la un service autorizat!
Condusul ar fi insuportabil dacă aparatul de aer condiționat nu ar funcționa.
Potrivit Asociației Automobile din Romania, un vehicul fără aer condiționat poate fi un mediu cald și potențial periculos pentru călători în timpul lunilor de vară.
Sistemele de aer condiționat auto nu necesită întreținere de rutină, dar un sistem care funcționează marginal este mai probabil să se defecteze pe vreme caldă.
Dacă ați observat o scădere a capacității de răcire, verificați sistemul de aer condiționat de către un tehnician calificat înainte de a pleca într-o călătorie.
Verifică instalația de aer condiționat! În cazul în care nu funcționează sau trebuie curățată, fugi la un service auto.
Verificați sistemul de aer condiționat pentru scurgeri, deoarece aceasta este principala cauză a defecțiunii. După verificarea scurgerilor, dacă are un nivel scăzut de agent frigorific (cunoscut anterior ca freon) să-l reumpleți. Acest lucru se va asigura că aerul condiționat oferă aer rece și nu respirație caldă de câine din orificiile de ventilație.
O modalitate eficientă de a menține răcirea interiorului mașinii este prin instalarea de folii omologate.
Din experiență, nuanța întunecată este foarte eficientă în respingerea căldurii solare.
Foliile de calitate folosesc un proces brevetat de suspendare a particulelor de metal în film, rezultând un factor de protecție solară (SPF) echivalent de 200. Pielea dvs. (propria dvs. și scaunele din piele) vă vor mulțumi și pentru asta.
Chiar dacă betonul devine aproape suficient de fierbinte pentru a prăji un ou, anvelopele dumneavoastră pot face față – dacă sunt umflate corespunzător. Anvelopele subumflate sunt mai susceptibile de a se supraîncălzi și de a se defecta.
Dacă roțile sunt dezumflate, în contactul cu șoseaua vor produce mai multă căldură și, totodată, mai multă uzură și deteriorare.
Dacă nu cunoști presiunea potrivită pentru roțile mașinii tale, poți oricând să consulți presiunea recomandată de producători.
Folosește parasolare auto pentru geamuri și vei împiedica soarele să pătrundă înăuntru. Pietonii de pe locurile din spate vor fi încântați.
Parchează-ți mașina într-un loc pe cât posibil cu umbră pentru a evita supraîncălzirea ei. Dacă nu reușești să găsești unul potrivit, recomandăm utilizarea parasolarelor speciale pentru parbriz și lunetă. Astfel vei evita să te arzi când atingi tapițeria mașinii sau volanul.
Alegeți un loc de parcare acoperit sau cel puțin umbrit. Acest lucru va menține interiorul mai rece și nu va taxa la fel de mult aerul condiționat, odată ce vă mutați.
Dacă temperatura este mult prea ridicată, nu se consumă suficient de multe lichide și mașină continuă să se încălzească poate să apară insolația sau chiar o senzație de rău de la căldură.
Tot timpul trebuie să ai în mașină apă și lichide, pentru a metine șoferul și pasagerii hidratati.
Dacă aerul condiționat nu funcționează și nu aveți posiblitatea de a conduce cu geamurile jos, riscați să vă supraîncălziti.
Dacă vă simțiți rău, trageți imediat pe dreapta!
Voi cum vă mențineți răcoriți pe vară?
Dacă încă nu ai devenit șofer, înscrie-te aici : https://www.sigurlavolan.ro/
Urmărește-ne pe Facebook aici :
https://www.facebook.com/sigurlavolan.iasi/