Facebook
Ți-ai luat permisul, ai primit cheile mașinii tale și ai libertatea să conduci după bunul plac.
Cade în sarcina ta să faci o revizie anuală a mașinii și să faci verificarea la ITP înainte ca termenul de valabilitate să expire.
Până la revizia anuală a mașinii, se pot întâmpla o mulțime de lucruri care pot să provoace daune majore.
Cunoașterea unor lucrări de întreținere de bază a mașinii – genul pe care îl poți face singur fără ajutorul unui profesionist – și menținerea mașinii în stare bună pe tot parcursul anului ajută la reducerea probabilității apariției oricăror defecțiuni. Acest lucru este bun pentru portofel și va însemna, de asemenea, că vei conduce o mașină mai sigură și mai eficientă.
Iată sfaturile noastre pentru întreținerea de bază a mașinii pe care le poți face singur. Nu uita să faci verificările când mașina este rece, deci la începutul nu la sfârșitul călătoriei!
Este foarte ușor să ai grijă de anvelopele tale și să identifici problemele potențiale. Mulți oameni nu le acordă prea multă atenție, motiv pentru care defecțiunile anvelopelor sunt unul dintre cele mai frecvente motive pentru eșecul ITP.
Dacă nu ai verificat presiunea de ceva vreme, merită să te asiguri că sunt atât de pline de aer pe cât ar trebui să fie – unele locuri, în special benzinăriile oferă pompe de aer. Poți găsi presiunea corectă pentru mașina ta în ghidul producătorului și adesea pe un autocolant în interiorul portierei șoferului. De asemenea, poți căuta cu ușurință online, introducând numărul tău de înregistrare pe unul dintre numeroasele site-uri care oferă o căutare gratuită.
Mașinile cu anvelope subumflate folosesc mai mult combustibil și pot fi conduse mai puțin sigure, așa că este important să fii atent cu întreținerea lor. Dacă trebuie să umpli regulat una sau mai multe anvelope, ar putea există o înțepătură sau o problemă cu etanșarea pe care trebuie să o verifici profesional la o vulcanizare.
Dacă nu monitorizezi banda de rulare a anvelopelor (șanțurile de pe cauciuc) te va costa scump. Anvelopele uzate te fac pasibil de amenzi usturătoare și puncte de penalizare, dar sunt și un pericol pe drum.
De asemenea, ar trebui să fii atent la orice tăieturi sau umflături și, bineînțeles, dacă ai luat ceva ascuțit ca un cui, care ar putea provoca o puncție lentă.
Ai sub capotă diverse rezervoare care conțin lichide vitale pentru întreținerea mașinii. Verificarea acestora în mod regulat este un obicei grozav cu care trebuie să te obisnuitesti, deoarece orice scurgeri sau niveluri scăzute pot cauza probleme grave.
Este cu adevărat important, deoarece nu numai că ajută la lubrifierea pieselor în mișcare, ci și menține motorul rece și curat – fără el, o mașină ar fi în dificultate serioasă. Poți verifică nivelul uleiului folosind joja care se află în interiorul rezervorului – nu uita să o ștergi înainte de a o scufunda, astfel încât să știi unde este nivelul adevărat. Schimbarea și completarea uleiului și schimbarea filtrului trebuie făcute corect, așa că ajutorul unui profesionist poate fi mai potrivit, dar cel puțin să știi când nivelul scade este un început bun.
Lichidul de răcire , în cazul în care nu este evident, este în mașină pentru a opri supraîncălzirea motorului.
Poți cumpăra lichid de răcire preamestec, care poate fi adăugat direct în rezervor, sau poți utiliza un amestec concentrat cu apă – componentă antigel este cea mai importantă. Pe lângă verificarea nivelului (ar trebui să fie între marcajele de minim și maxim) de sub capotă, s-ar putea să observi și probleme de supraîncălzire dacă se aprinde martorul de temperatură al mașinii, simți miros de ars sau ventilatorul motorului funcționează deosebit de tare.
Fără lichid de spălarea parbrizului nu vei putea curăța parbrizul iar acesta devine încețoșat cu un înveliș prăfuit, care lasă pete murdare ce reduc vizibilitatea.
Verifică și completează lichidul de spălare a parbrizului pentru a evita potențialele probleme de vizibilitate, ceea ce este deosebit de important înainte de o călătorie lungă pentru a putea spală murdăria și insectele care ajung pe parbriz.
Poți folosi apa că înlocuitor rapid atunci când ești presat de situație, deși nu va face o treabă la fel de bună că un amestec adecvat și poate îngheța în rezervor la temperaturi foarte scăzute.
De obicei, vei observa dacă există probleme cu lamelele ștergătoarelor, așa cum se va vedea în performanța lor. Ștergătoarele care funcționează corect vor curăța cu ușurință apă de pe parbriz, dar dacă observați lacune în acoperire sau dungi, acestea au nevoie de o verificare mai atentă. Dacă sunt uzate sau rupte, este posibil să auzi și zgomote neobișnuite, grele sau să vezi mișcări neregulate.
Privind lamele în sine, este posibil să observi zgârieturi sau bucăți care încep să se desprindă. Atenție să le inspectezi ridicând ușor întregul braț și nu doar privind vârfurile.
Lamele ștergătoarelor sunt ușor de înlocuit, dar dacă nu ești sigur, magazinul sau service-ul de la care cumperi va avea o persoană care îți poate explica sau chiar să le monteze.
Mai este ceva la care ar trebui să mă gândesc?
Pe lângă efectuarea acestor verificări de bază la care, desigur, acum te vei gândi în mod regulat, este, de asemenea, important să nu ignori alte lumini de avertizare sau zgomote neobișnuite – orice sunet suspect, de la scârțâit până la măcinat sau lovitură, ar trebui verificat corespunzător. Unele dintre cele mai costisitoare reparații auto pot fi prevenite dacă sunt detectate probleme majore și se acționează rapid.
Nu este întotdeauna evident dacă una sau mai multe dintre luminile tale nu mai funcționează de pe scaunul șoferului, așa că este important să faci verificări regulate.
Cel mai simplu mod de a face acest lucru este să parchezi, să aprinzi toate luminile și să te plimbi în jurul mașinii. Testarea luminilor de frână necesită ajutor, deoarece vei avea nevoie de cineva care să apese pedala în timp ce te uiți sau poți utiliza reflexia dintr-o ușă sau fereastră pentru a verifica.
Dacă luminile nu funcționează, poți să încerci să le schimbi singur. Dacă nu te descurci, poți merge la un service sau un magazin de piese auto și vei găsi ajutor.
Oamenii află de obicei că au o problema cu bateria mașinii atunci când această nu pornește sau se chinuie să pornească. Bateriile pot fi deosebit de sensibile la temperaturi scăzute, așa cum știe oricine care nu a reușit să-și pornească mașina într-o dimineață rece de iarnă. Este posibil să observi luminile de pe tabloul de bord care se diminuează sau un zgomot de clic pe măsură ce răsucesti contactul.
Pentru a împiedica o baterie să se descarce, încearca să eviți drumurile foarte scurte – acest lucru nu îi oferă șansa de a se reîncărca – și asigură-te că dezactivezi funcțiile care consumă energia bateriei, de exemplu, verifică dacă ai stins luminile, dacă nu sunt automate.
Deși s-ar putea să vezi ceva evident, cum ar fi coroziunea, când te uiți la baterie, cel mai bun mod de a-i află starea de sănătate este să obții o verificare a bateriei de la un service, pe care adesea o poți obține gratuit.
Dacă bateria este descărcată și nu prezintă alte probleme, o poți încarcă și să îți vezi de drum. Nu strică să ai la ține un încărcător extern sau cabluri de conectare în mașină pentru a obține ajutor de la un alt șofer.
Pe lângă efectuarea acestor verificări de bază la care, desigur, acum te vei gândi în mod regulat, este, de asemenea, important să nu ignori alte lumini de avertizare sau zgomote neobișnuite – orice sunet suspect, de la scârțâit până la măcinat sau lovituri, ar trebui verificat corespunzător. Unele dintre cele mai costisitoare reparații auto pot fi prevenite dacă sunt detectate probleme majore și se acționează rapid.
Dacă încă nu ai devenit șofer, înscrie-te aici : https://www.sigurlavolan.ro/
Urmărește-ne pe Facebook aici :
https://www.facebook.com/sigurlavolan.iasi/